آموزش

علائم نکروز لب بعد از تزریق ژل

علائم نکروز لب بعد از تزریق ژل

بسیاری از زیباجویان برای تزریق ژل لب به کلینیک های زیبایی در تهران مراجعه می کنند. تزریق ژل لب یکی از عمل های زیبایی غیرتهاجمی است که اگر توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام شود هیچ عارضه ای برای شما نخواهد داشت. اما در برخی موارد مشاهده می شود به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و نیز عدم دانش و تجربه کافی پزشک بیمار دچار عفونت یا نکروز لب می شود. عارضه ای که می تواند جبران ناپذیر باشد و برای همیشه اثرات منفی آن در زندگی افراد باقی بماند. برای همین در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره علائم نکروز لب را به مخاطبین نجوم طب ارائه کرده و یک نمونه از بهترین ژل لب را به شما معرفی کنیم تا با خیال راحت و بدون استرس برای فرم دهی و حجیم سازی لب های تان اقدام کنید.

نکروز چیست؟

نکروز یکی از عوارض تزریق ژل و فیلرهای زیبایی است که به دلیل انسداد عروق در ناحیه تزریق ایجاد می شود. در واقع با مسدود شدن رگ های خونی، بافت لب یا هر عضو دیگری از بدن شما به دلیل عدم خونرسانی دچار مرگ سلولی شده و بافت لب یا پوست شما از بین می رود. به همین دلیل نکروز بعد از تزریق ژل لب امری بسیار جدی و خطرناک است.

سرعت عمل در برخورد با علائم نکروز لب به حدی اهمیت دارد که اگر در ساعات اولیه پیدا شدن علایم این عارضه به آن توجه و رسیدگی نشود می تواند در مدت زمان کوتاهی باعث از بین رفتن کامل بافت لب ها و پوست شما شود.

البته برخی از عوارض تزریق ژل به لب موقتی هستند و جای نگرانی وجود ندارد و این عوارض معمولاً برای افراد دیگر هم ایجاد شده و کاملاً طبیعی هستند و با گذشت زمان بهبود می یابند. این عوارض بصورت تورم، کبودی، عدم تقارن، درد و سوزش بروز می کنند و ممکن از چند ساعت تا چند روز بعد از عمل طول بکشند. بهترین کار برای برطرف شدن چنین عوارضی استفاده از کمپرسور سرد است که چگونگی انجام آن توسط پزشک متخصص به شما آموزش داده می شود. اما نکروز لب چیزی نیست که به سادگی از آن بگذرید و جزو عوارض موقتی عمل به حساب نمی آید و خود به خود درمان نمی شود. در صورتی که هر یک از علائم نکروز لب را مشاهده کردید سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام کنید.

نکروز لب چیست؟

اگر در حین تزریق ژل لب، مقداری از مواد وارد رگ های خونی اطراف دهان شما شوند باعث مسدود شدن آنها خواهد شد. مسدود شدن رگ به معنی قطع جریان خون و مرگ سلولی در آن ناحیه و در نتیجه بروز زخم هایی شبیه به زخم بستر می باشد.

در صورتی که چنین چیزی رخ دهد، حتی دقیقه ها نیز اهمیت دارند. برای همین بلافاصله باید با پزشکتان تماس بگیرید و یا به اورژانس مراجعه کنید. زیرا کمتر از 6 ساعت بعد از تطریق ژل فرصت دارید تا از نکروز لب جلوگیری کرده و آن را درمان کنید.

علائم نکروز لب

علائم نکروز لب را می توان در دو گروه علائم اولیه و علائم ثانویه دسته بندی کرد. علائم اولیه نکروز لب پس از تزریق ژل، با عوارضی چون درد شدید، نمایان شدن جوش در اطراف دهان، تغییر رنگ پوست که اغلب به رنگ سفید و یا کبودی است بروز می کند. دقت داشته باشید بعد از مشاهده هر یک از این علائم بلافاصله با پزشک خود تماس گرفته و در اولین فرصت به اورژانس یا مطب پزشک تان مراجعه کنید.

همانطور که مشاهده می کنید از مهم ترین نشانه های نکروز احساس درد شدید در ناحیه تزریق است که معمولاً در ساعات اولیه بعد از عمل فرم دهی به لب ها رخ می دهد. اما علائم ثانویه نکروز لب بصورت تغییر رنگ پوست بروز می کند که اغلب باعث کبودی یا سفید و رنگ پریده شدن پوست شما می شود. این تغییر رنگ را ی توانید در لب ها و یا اطراف دهان تان مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که پیشگیری همیشه بهتر و کم هزینه تر از درمان است. برای همین توصیه می کنیم مقاله بهترین مارک ژل لب را مطالعه نمایید و در انتخاب پزشک نیز بسیار حساس و دقیق باشید.

انواع نکروز لب

نکروز را می توان در سه گروه مختلف دسته بندی کرد:

نکروز فیبرینوئید

در این حالت عروق خونی شما دچار مشکل شده و نمی توانند عمل خون رسانی را به درستی انجام دهند که به آن نکروز فیبرینوئید می گویند. این نکروز معمولاً به دلیل تزریق ژل و فیلر به درون رگ های خونی لب رخ می دهد.

نکروز چربی

اگر آنزیم های لیپاز بیش از حد معمول فعالیت داشته باشند، نکروز چربی رخ می دهد. در این نکروز در واقع بافت چربی جایگزین سلول های اصلی پوست می شود.

نکروز لب گانگرنی

اگر عضوی از بدن شما به خوبی خون رسانی نشود، نکروز انعقادی در آن بافت از بدن شکل گرفته و اگر همراه با عفونت نیز باشد، به آن نکروز گانگرین مرطوب می گویند. این نکروز، خیلی کم اتفاق می افتد ولی اگر پیش بیاید درمان آن کار چندان ساده ای نخواهد بود.

درمان نکروز لب

درمان نکروز لب بعد از تزریق ژل

چگونگی درمان نکروز لب باید حتماً توسط پزشک متخصص انجام شود و کاری بسیار سخت و پیچیده است و نیازمند مصرف بسیاری از داروها و عمل به توصیه های سختگیرانه پزشکان است. اگر دچار این مشکل شدید نباید بصورت خود سر عمل کرده زیرا درمان نکروز لب بعد از تزریق ژل فقط باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود تا با کمترین عوارض بتواند مشکل شما را برطرف کند.

البته علائم دیگری از قبیل تشکیل پوسچول یا زخم های پوستی در محل تزریق ژل نیز بروز خواهد کرد ولی این علائم بسیار نادر هستند و خیلی کم در نکروز لب بعد از تزریق ژل مشاهده می شوند. اما اگر با هر کدام از این علائم مواجه شدید، فرد بیمار را به سرعت به یک مرکز درمانی رسانده و با پزشک زیبایی آن تماس بگیرید. پزشک معمولاً با استفاده از آنزیم یا داروهای دیگر برای تخلیه ژل و حل کردن آن اقدام کرده تا انسداد عروق خونی در ناحیه ای که دچار نکروز شده است برطرف شود. با درمان نکروز لب، درد شما کاهش یافته و رنگ پوست به آرامی به حالت اولیه باز می گردد. اما چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که در اولین ساعاتی که دچار علائم اولیه نکروز لب شدید سریعاً با پزشکتان تماس گرفته و خود را به یک مرکز درمانی معتبر برسانید.

برای اینکه عوارض ناشی از تزریق ژل لب به حداقل برسند و دچار مشکلی چون نکروز بر اثر تزریق فیلر نشوید، توصیه می کنیم ابتدا در انتخاب پزشک متخصص خیلی حساس و دقیق باشید و سپس از ژل های با کیفیت و معتبری که حاوی هیالورونیک اسید هستند استفاده کنید. این ماده بصورت طبیعی در بدن وجود دارد و اگر دچار نکروز لب بعد از تزریق ژل شوید نیز امکان بر طرف کردن آن با آنزیم هیالاز وجود دارد و شانس درمان بالاتری خواهید داشت.

در واقع بعد از مهارت و اعتبار پزشک زیبایی، ژلی که برای تزریق در لب استفاده می کنید باید از مارک و برندهای معروف و معتبر باشد تا اگر دچار عوارضی نیز شدید درمان آن سریع تر و راحت تر باشد.

ژل لب نورامیس

همانطور که گفتیم نکروز می تواند در هر قسمتی از بدن که محل تزریق ژل و فیلر باشد در صورت عدم دانش و مهارت کافی پزشک رخ دهد. اما اگر از فیلر های با کیفیت و معتبر مانند ژل نورامیس دیپ استفاده کنید، در صورت بروز نکروز لب شانس درمان شما خیلی بیشتر می باشد. نورامیس دیپ بر پایه هیالورونیک اسید تولید شده و حاوی لیدوکائین است. به همین دلیل هنگام تزریق درد کمتری احساس می کند و اگر دچار نکروز لب شوید نیز امکان برطرف کردن و درمان آن از طریق تزریق آنزیم هیالاز وجود دارد. ژل نورامیس دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران بوده و محصول کره جنوبی است. از این ژل برای فرم دهی و حجیم کردن لب ها استفاده می شود. کیفیت و ماندگاری بالای این محصول باعث شده است تا ژل لب نورامیس دیپ توسط اغلب پزشکان زیبایی برای فرم دهی به لب ها استفاده شود. نورامیس دیپ معمولاً حدود 9 ماه ماندگاری دارد و بسیار ارزان قیمت بوده و توسط فروشگاه تجهیزات پزشکی نجوم طب به مدت یک سال گارانتی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید